SUZUKI GSX-R1000 ABS 2020
ZÁKLADNÍ PARAMETRY
Typ motoru: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC
Objem: 999,8 ccm
Výkon motoru (kW/PS): 148,6 kW/202 PS při 13 200 min-1
Pohotovostní hmotnost: 202 kg
Palivová nádrž: 16 l
GSX-R1000 ABS – vstupenka na závodní dráhu. Od svého uvedení na trh před více než deseti lety se GSX-R1000 stala synonymem pro závodní okruh, kde naprosto kraluje mistrovství světa endurance. Nejnovější vývoj v technologiích umožnil ještě více zvýšit výkonnostní potencionál motoru. Dokonale vyvážený podvozek dodává vynikající kontrolu a bezchybné ovládání, design evokuje sílu a rychlost. více
Výrobce: MotocyklyKód produktu: P00591Doprava a platba
Technické parametry
typ motoru | čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC |
zdvihový objem (cm3) | 999,8 |
vrtání x zdvih (mm) | 76x55,1 |
max. výkon (kW/PS) | 148,6/202 při 13 200 min-1 |
max. kroutící moment (Nm) | 117,6 při 10 800 min-1 |
spouštěč | elektrický |
objem nádrže (l) | 16 |
spotřeba (l/100 km) | 4,1 |
převodovka/sek.převod | 6 rychlostí/řetěz |
rozměry délka/šířka/výška (mm) | 2075/705/1145 |
rozvor (mm) | 1420 |
světlá výška (mm) | 130 |
výška sedla (mm) | 825 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 202 |
odpružení předního kola | Teleskopická vidlice typu upside-down, vinutá pružina, olejový tlumič |
odpružení zadního kola | Kyvná vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič |
brzdy přední | kotoučová, dvojitá |
brzdy zadní | kotoučová |
pneumatiky přední | 120/70 ZR17 M/C 58W, bezdušová |
pneumatiky zadní | 190/55 ZR17 M/C 75W, bezdušová |
bezpečnostní zapalování SAIS | Ano |
Od svého uvedení na trh před více než deseti lety se GSX-R1000 stala synonymem pro závodní okruh, kde naprosto kraluje mistrovství světa endurance. Nejnovější vývoj v technologiích umožnil ještě více zvýšit výkonnostní potencionál motoru. Dokonale vyvážený podvozek dodává vynikající kontrolu a bezchybné ovládání, design evokuje sílu a rychlost.
Silnou stránkou motocyklu GSX-R1000 byl vždy motor. Svými parametry stál na vrcholu nad konkurencí. Pro tento modelový rok přichází s dalšími vylepšeními, která ho posouvají opět o krok kupředu. Přináší ještě lepší reakci, zvýšený výkon a zrychlení ve středním pásmu otáček a pracuje s lepší spotřebou paliva. Nejmarkantnější změnou bylo použití výfukového systému 4-2-1 jen s jednou koncovkou výfuku, což mimo jiné přineslo úsporu hmotnosti.
Výfuk má systém servomotorem a počítačem řízené klapky ve výfuku SET, který odráží vlny ve výfuku zpět, a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkách se klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a následně točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku snižuje, a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách.
V motoru naleznete ty nejlepší technologie, které mohou inženýři Suzuki nabídnout. Začíná to speciálními písty, do kterých vtiskli poznatky z MotoGP a analytických metod zkoumání materiálů, aby byly písty lehčí a poskytovaly větší účinnost spalování. Válce mají úpravu SCEM, zajišťující lepší přenos tepla a umožňující zmenšit vůli mezi pístem a válcem. Tato technologie rovněž vychází ze závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru. Na stranách každého válce najdeme pětiúhelníkové ventilační otvory, které snižují tlakové ztráty motoru při pohybu pístu dolů. I takováto drobnost zvyšuje účinnost motoru, zejména ve vysokých otáčkách, zlepšuje odezvu na plyn a snižuje spotřebou paliva.
Silný nástup výkonu zajišťuje pokročilé efektivní vstřikování paliva se systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, čímž dochází k lineárnější křivce výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
Lépe využívat výkon v různých jízdních situacích umožňuje Suzuki Drive Mode Selektor (S-DMS). Dává možnost jezdci vybrat jednu ze tří přednastavených výkonových map. Tím lze upravit charakteristiku motoru tak, aby vyhovovala preferencím a jízdním podmínkám, například na závodním okruhu, úzkých a klikatých silnicích, ve městě nebo na mokru. Mezi režimy lze i za jízdy přepínat pomocí přepínače na řídítkách a zvolený režim se zobrazuje na displeji.
Při ostřejším podřazování krotí brzdný účinek motoru spojka s antihopingovým účinkem, systém Suzuki Clutch Assist Systém (SCAS). Vačky uvnitř spojkového mechanismu tlačí při zpomalování proti přítlačnému talíři, tím snižují přítlak spojkových lamel a umožňují kontrolovaný prokluz spojky.
GSX-R1000, to není jenom silný motor plný pokročilých technologií. Klíčem k úspěchu je celkové sladění každého prvku stroje, spojení mezi jezdcem a strojem. Vynikající vyvážení a přesné ovládání dává jezdci nepopsatelnou radost z jízdy nejen na závodním okruhu, ale klade důraz i na přátelské používání v každodenním provozu. Umístění hřídelí převodovky nad sebe umožňuje krátkou stavbu motoru, což dovoluje postavit rám s kratším rozvorem při použití delší kyvné vidlice. To výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti na okruhu i v běžném provozu. Pevný rám a kyvná vidlice jsou kompletně z hliníku. Nesou ty nejšpičkovější komponenty. Přední Big Piston Fork (BPF) vidlice Showa nabízí aktuálně to nejlepší, co je k dostání. Citlivěji dokáže reagovat na menší nerovnosti, zlepšuje tlumení na začátku zdvihu, zjednodušuje nastavení i údržbu a je lehčí. Zadní centrální tlumič Showa nabízí kompletní škálu nastavení tvrdosti, tlumení i rychlosti vracení. Neméně důležitou roli hraje ve stabilitě i elektronicky ovládaný tlumič řízení, do kterého můžete vložit veškerou svoji důvěru. Se stoupající rychlostí zvyšuje svoji účinnost.
Opravdový pocit jistoty dodávají nové brzdy Brembo monoblok. Jsou lehčí a pevnější než běžné dvoudílné šroubované třmeny. Montáž těchto brzdičů poskytuje větší brzdný účinek a lepší zpětnou vazbu s kontrolou pro jezdce.
Stejně dobrý jako motor a jízdní vlastnosti je i vzhled motocyklu. Ostrý, nabroušený a čistý design prošel rozsáhlým vývojem v aerodynamickém tunelu a přispívá k vynikajícímu výkonu. Široká horní část karotáže eliminuje turbulence a nabízí skvělou ochranu proti větru. Spodní část snižuje aerodynamický odpor. Přívody vzduchu do náporového sání SRAD jsou umístěny co nejblíže středu. To zaručuje nejvyšší sací účinnost a zvýšení výkonu motoru při vysokých rychlostech.
Optimální jízdní pozici si můžete najít díky stupačkám, nastavitelným do tří poloh. Dobrou oporu nabízí pečlivě tvarované sedlo s neklouzavým potahem. Posez není nijak radikální a plně vyhovuje použití v běžném silničním provozu.
Sportovní přístrojový panel udržuje jezdce stále plně informovaného. Najdete zde všechny potřebné informace a kontrolky, včetně ukazatele zařazeného stupně, nastavitelné diody, upozorňující na nutnost řazení, hodin a stopek pro měření kol na okruhu.
Vývoj jde nekompromisně kupředu a nová GSX-R kráčí společně s ním. Postavit vítězný motocykl není jen o tom, aby byl nejvýkonnější a nejlehčí. Celek musí být dokonale vyvážený a dávat jezdci nad sebou plnou kontrolu. Taková je GSX-R1000, čistý hypersport.
Naposledy navštívené1

